De morgen doet het werk
Bijna geen sector ontkomt eraan: werknemerstekorten. De uitdaging van voldoende personeel is ontzettend groot, dus het aantrekken en behouden van jonge werknemers is cruciaal. Maar, hoe doe je dat als organisatie? Onderzoek wijst uit dat enkel loonsverhoging niet het wondermiddel is om jongeren (voor langere tijd) te binden. Wat trekt toekomstige werknemers dan wél?
Wie weet nu beter wat Gen-Z wil, dan Gen-Z zelf?
Met project ‘De Morgen Doet Het Werk’ gaat een groep studenten aan de slag met hun eigen werknemersbehoeften en geven ze organisaties advies om de werkplek passender te maken voor jongeren. Ze krijgen inzicht in welke verschillende werknemersbehoeften ze hebben, wat ze zelf kunnen doen om aan die behoeften te voldoen en hoe ze behoeften bespreekbaar kunnen maken met toekomstige werkgevers. En op basis van wat ze belangrijk vinden in werk geven ze ook een organisatie advies om de werkvloer aantrekkelijker te maken!
Potentiële adviezen kunnen zijn: Een structurele ‘neem-je-collega-mee-naar-je-werk’-dag, een Gen-Z-controle feature die (hr-)beleidsdocumenten screent op Gen-Z-werkbehoeften of speeddate-sollicitatieprocedures.
Meer informatie?
Download de flyer voor organisaties.
Heb je interesse om te verkennen of De Morgen doet het Werk een bijdrage kan leveren binnen jouw organisatie? Dan plannen we graag een kennismaking in.
DELEN VIA: